ک_۲۴_۱

M-24.1

۱به معنای نهایی، تناسخ غیرممکن است.۲هیچ گذشته یا آینده ای وجود ندارد و تصور تولد در بدن یک بار یا چند بار معنایی ندارد.۳پس تناسخ نمی تواند به هیچ وجه واقعی باشد.۴تنها سوال ما باید این باشد که "آیا این مفهوم مفید است؟" و البته بستگی به این دارد که برای چه چیزی استفاده شود.۵اگر برای تقویت شناخت ماهیت ابدی زندگی استفاده شود، واقعاً مفید است.۶آیا سؤال دیگری در مورد آن واقعاً برای روشن کردن راه مفید است؟۷مانند بسیاری از باورهای دیگر، می توان از آن به شدت سوء استفاده کرد.۸حداقل، چنین سوء استفاده ای باعث ایجاد مشغله و شاید غرور در گذشته می شود.۹در بدترین حالت، اینرسی را در زمان حال القا می کند.۱۰در این بین، انواع حماقت ممکن است.

ک_۲۴_۲

M-24.2

۱تناسخ، تحت هیچ شرایطی، مشکلی نیست که اکنون باید با آن برخورد کرد.۲اگر مسئول برخی از مشکلاتی بود که اکنون فرد با آن مواجه است، وظیفه او هنوز تنها فرار از آنها بود.۳اگر او در حال فراهم کردن زمینه های زندگی آینده است، او هنوز می تواند نجات خود را فقط در حال حاضر انجام دهد.۴برای برخی، ممکن است این مفهوم آرامش داشته باشد، و اگر آنها را دلپذیر کند، ارزش آن بدیهی است.۵اما مسلم است که راه رستگاری را کسانی که به تناسخ اعتقاد دارند و کسانی که معتقد نیستند می توانند پیدا کنند.۶بنابراین نمی توان این ایده را برای برنامه درسی ضروری دانست.۷نگاه کردن به زمان حال از نظر گذشته همیشه خطراتی دارد.۸همیشه در هر فکر خوبی وجود دارد که این ایده را تقویت می کند که زندگی و بدن یکسان نیستند.

ک_۲۴_۳

M-24.3

۱برای اهداف ما، اتخاذ موضع قطعی در مورد تناسخ مفید نخواهد بود.۲معلم خدا باید به همان اندازه برای کسانی که به آن ایمان دارند یاری دهد، کمک کننده باشد.۳اگر موضع مشخصی از او لازم بود، صرفاً سودمندی او و همچنین تصمیم گیری او را محدود می کرد.۴دوره ما با هیچ مفهومی که برای هیچکس، صرف نظر از اعتقادات رسمی او قابل قبول نباشد، سروکار ندارد.۵نفس او برای کنار آمدن با او کافی خواهد بود، و این بخشی از حکمت نیست که جنجال های فرقه ای را به بار او اضافه کند.۶همچنین پذیرش زودهنگام این رشته صرفاً به این دلیل که از یک باور دیرینه خود دفاع می کند، مزیتی ندارد.

ک_۲۴_۴

M-24.4

۱نمی توان به شدت تاکید کرد که هدف این دوره معکوس کردن کامل تفکر است.۲هنگامی که این امر در نهایت انجام شود، مسائلی مانند اعتبار تناسخ بی معنی می شود.۳تا آن زمان، آنها احتمالاً صرفاً بحث برانگیز خواهند بود.۴بنابراین، معلم خدا عاقل است که از همه این سؤالات کناره گیری کند، زیرا او جدای از آنها چیزهای زیادی برای آموزش و یادگیری دارد.۵او باید هم مسائل نظری را بیاموزد و هم آموزش دهد، اما وقت را تلف کند و آن را از هدف تعیین شده اش دور کند.۶اگر جنبه هایی در هر مفهوم یا اعتقادی وجود داشته باشد که مفید باشد، در مورد آن به او گفته می شود.۷همچنین نحوه استفاده از آن به او گفته خواهد شد.۸دیگر چه نیازی دارد که بداند؟

ک_۲۴_۵

M-24.5

۱آیا این بدان معناست که معلم خدا نباید خودش به تناسخ اعتقاد داشته باشد یا با دیگرانی که قائل هستند بحث کند؟۲پاسخ این است که قطعا نه!۳اگر او معتقد به تناسخ باشد، اشتباهی است که او از این عقیده چشم پوشی کند، مگر اینکه معلم درونی او چنین توصیه کند.۴و این بسیار بعید است.۵ممکن است به او توصیه شود که از این باور به نحوی سوء استفاده می کند که برای پیشرفت شاگردش یا خود او مضر است.۶سپس تفسیر مجدد توصیه می شود، زیرا ضروری است.۷تنها چیزی که باید تشخیص داده شود، در عین حال، این است که تولد آغاز نبود، و مرگ پایان نیست.۸با این حال، حتی این مقدار هم از مبتدی مورد نیاز نیست.۹او فقط باید این ایده را بپذیرد که آنچه می داند لزوماً تمام چیزی نیست که باید یاد بگیرد.۱۰سفر او آغاز شده است.

ک_۲۴_۶

M-24.6

۱تأکید این دوره همیشه یکسان است؛ - در این لحظه است که رستگاری کامل به شما پیشنهاد می شود و در این لحظه است که می توانید آن را بپذیرید.۲این هنوز یک مسئولیت شماست.۳کفاره را می توان با فرار کامل از گذشته و عدم علاقه کامل به آینده برابر دانست.۴بهشت اینجاست۵هیچ جای دیگری وجود ندارد.۶بهشت الان است۷زمان دیگری وجود ندارد.۸هیچ تعالیمی که به این امر منجر نشود، مورد توجه معلمان خدا نیست.۹همه باورها اگر به درستی تفسیر شوند به این موضوع اشاره خواهند کرد.۱۰به این معنا می توان گفت که حقیقت آنها در سودمندی آنهاست.۱۱باید به همه باورهایی که منجر به پیشرفت می شود احترام گذاشت.۱۲این تنها معیاری است که این دوره به آن نیاز دارد.۱۳بیش از این لازم نیست.
دوره‌ای در معجزات

استفاده از مطالب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.