من صلح خداوند را می‌خواهم.

د_۱۸۵_۱

W-185.1

۱گفتن این واژه‌ها هیچ است.۲اما مصمم بودن به این واژه‌ها همه چیز است.۳اگر می‌توانستی تنها برای لحظه‌ای به آن‌ها مصمم باشی، دیگر هیچ تاسفی در هیچ شکلی برای تو ممکن نبود؛ در هیچ مکان یا زمانی.۴بهشت کاملا به آگاهی کامل بازگردانده می‌شد، خاطره خداوند تماما بازیافت می‌شد، رستاخیز همه آفرینش کاملا شناخته می‌شد.

د_۱۸۵_۲

W-185.2

۱هیچ کس نمی‌تواند به این کلمات مصمم باشد و شفا نیابد.۲او نمی‌تواند با رؤیاها بازی کند، یا بپندارد خودش یک رؤیا است.۳او نمی‌تواند یک جهنم بسازد و آن را واقعی بپندارد.۴او صلح خداوند را می‌خواهد، و به او داده می‌شود.۵زیرا این همه چیزی است که می‌خواهد، و همه چیزی است که دریافت خواهد کرد.۶بسیاری این کلمات را گفته‌اند.۷اما حقیقتا تعداد کمی به آن‌ها مصمم بوده‌اند.۸فقط لازم است به دنیای پیرامونت که می‌بینی نظر کنی تا مطمئن شوی که آن‌ها چقدر اندک هستند.۹این دنیا کاملا تغییر می‌کرد، اگر دو نفر با هم موافقت می‌کردند که این کلمات تنها چیزی را که می‌خواهند، بیان می‌کنند.

د_۱۸۵_۳

W-185.3

۱دو ذهن با یک قصد آنچنان قوی می‌شوند که آنچه اراده می‌کنند به اراده خداوند تبدیل می‌گردد.۲زیرا اذهان فقط می‌توانند در حقیقت به هم بپیوندند.۳در رؤیاها، هیچ دو ذهنی نمی‌توانند در قصد واحد سهیم شوند.۴برای هر یک، قهرمان رؤیا متفاوت است؛ نتیجه‌ای که می‌خواهند برای هر دو یکی نیست.۵بازنده و برنده صرفاً در الگوی متغیر با هم جابجا می‌شوند، در حالی که نسبت بردن به باختن و باختن به بردن جنبه‌ای متفاوت یا شکل دیگر را به خود می‌گیرد.

د_۱۸۵_۴

W-185.4

۱با این حال یک رؤیا می‌تواند فقط سازش را به همراه داشته باشد.۲گاهی سازش شکل اتحاد را به خود می‌گیرد، اما فقط شکل آن را.۳معنا باید از رؤیا بگریزد، زیرا سازش هدف رؤیاپردازی است.۴اذهان نمی‌توانند در رؤیاها متحد شوند.۵آنها صرفا سوداگری می‌کنند.۶و کدام سوداگری می‌تواند به آنان صلح خداوند را عرضه کند؟۷اوهام جای وجود قدسی‌اش را می‌گیرد.۸و آنچه او مقصودش است، برای اذهان خفته‌ای که قصد سازش دارند گم می‌شود، هر یک به سود خود و به زیان دیگری.

د_۱۸۵_۵

W-185.5

۱مصمم بودن به اینکه تو صلح خداوند را می‌خواهی، چشم‌پوشی از همه رؤیاها است.۲زیرا هیچ کسی که اوهام را می‌خواهد معنای این کلمات را درک نمی‌کند، و بنابراین ابزاری را طلب می‌کند که اوهام را به ارمغان بیاورد.۳او به اوهام نظر کرده است، و آن‌ها را ناقص یافته است.۴حال او می‌طلبد که به ورای آن‌ها برود، با تشخیص اینکه یک رؤیای دیگر هیچ چیزی بیش از همه رؤیاها عرضه نمی‌کند.۵رؤیاها برای او یکی هستند.۶و او آموخته است که تنها تفاوت آن‌ها، تفاوت در شکل است، زیرا هر یک همان ناامیدی و فلاکتی را موجب می‌شوند که بقیه.

د_۱۸۵_۶

W-185.6

۱آن ذهن که مصمم است که همه آنچه می‌خواهد صلح است، باید با اذهان دیگر بپیوندد، زیرا از این طریق است که صلح به دست می‌آید.۲و زمانی که آرزوی صلح خالصانه است، وسیله برای یافتن آن عطا می‌شود، در شکلی که هر ذهنی که صادقانه طالب آن است بتواند درک کند.۳هر شکلی که این درس به خود بگیرد به چنان شیوه‌ای برای او طراحی می‌شود که نمی‌تواند اشتباه کند، اگر از صمیم قلب خواستار آن است.۴اما اگر او بدون خلوص خواهان باشد، هیچ شکلی وجود ندارد که در آن این درس بتواند قابل پذیرش باشد و حقیقتا آموخته شود.

د_۱۸۵_۷

W-185.7

۱بگذارید امروز تمرین خود را برای تشخیص اینکه ما واقعا به کلماتی که می‌گوییم مصمم هستیم، اختصاص دهیم.۲ما صلح خداوند را می‌خواهیم.۳این آرزوی بیهوده نیست.۴این کلمات طالب این نیستند که رؤیای دیگری به ما داده شود.۵آن‌ها خواهان سازش نیستند، و تلاش نمی‌کنند سوداگری دیگری انجام دهند با این امید که هنوز یک سوداگری هست که بتواند موفق شود در جایی که بقیه همه شکست خورده‌اند.۶معنی این کلمات را مقصود داشتن، تصدیق می‌کند که اوهام بیهوده هستند، و طلب می‌کند که آنچه ابدی است جای رؤیاهای تغییر کننده‌ای را بگیرد که به نظر می‌رسد در آنچه عرضه می‌کنند متغیر هستند، رؤیاهایی که فقط در هیچ بودن با هم یکی هستند.

د_۱۸۵_۸

W-185.8

۱امروز زمانهای تمرین خود را به جستجوی دقیق ذهنت اختصاص بده، به یافتن آن رؤیاهایی که هنوز ستایش می‌کنی.۲تو در قلبت چه چیزی را می‌خواهی؟۳کلماتی را که از آن‌ها در اعلام خواسته‌هایت استفاده می‌کنی فراموش کن.۴فقط توجه کن به آنچه باور داری به تو آرامش می‌دهد، و برایت شادی می‌آورد.۵اما توسط اوهامی که باقی می‌مانند ناامید نشو، زیرا شکل آنها چیزی نیست که اینک اهمیت دارد.۶اجازه نده برخی رؤیاها بیشتر قابل پذیرش باشند، در حالی‌ که شرم و پنهان‌کاری را برای بقیه حفظ می‌کنی.۷آن‌ها با هم یکی هستند.۸و با یکی بودن، باید در مورد همه‌ی آن‌ها یک پرسش را پرسید: "آیا این آن چیزی است که من می‌خواهم داشته باشم، به جای بهشت و صلح خداوند؟"

د_۱۸۵_۹

W-185.9

۱این انتخاب است که انجام می‌دهی.۲فریب نخور که اینگونه نیست.۳در این انتخاب هیچ سازشی ممکن نیست.۴یا تو صلح خداوند را انتخاب می‌کنی، یا رؤیاها را خواسته‌ای.۵همه رؤیاها آن‌ گونه که تو درخواستشان می‌کنی، خواهند آمد.۶اما صلح خداوند نیز دقیقا با همان اطمینان خواهد آمد، و با تو برای همیشه خواهد ماند.۷صلح خداوند با هر پیچ و خم راه تو را ترک نخواهد کرد، تا دوباره نمایان شود، شناخته نشده، در شکل‌هایی که با هر گامی که بر می‌داری جابجا شوند و تغییر کنند.

د_۱۸۵_۱۰

W-185.10

۱تو صلح خداوند را می‌خواهی.۲و همه آنان که به نظر می‌رسد طالب رؤیاها هستند چنین می‌خواهند.۳برای آنها نیز همانند خودت، فقط این را می‌خواهی زمانی که این خواسته را با خلوص عمیق اعلام می‌کنی.۴زیرا از این طریق تو به آنچه آنان واقعا می‌خواهند دست می‌یابی، و قصد خودت را با آنچه آنان بیش از هر چیز می‌طلبند پیوند می‌زنی، که شاید برای آنان ناشناخته باشد، اما برای تو قطعی است.۵تو گاهی ضعیف بوده‌ای، نامطمئن به هدفت، و نامطمئن به آنچه می‌خواستی و جایی که جستجویش کنی، و در تلاشت برای کمک به کجا رو کنی.۶کمک به تو داده شده است.۷و آیا تو نمی‌خواهی با سهیم شدنش خودت از آن بهره‌مند شوی؟

د_۱۸۵_۱۱

W-185.11

۱هیچ کس که حقیقتا صلح خداوند را می‌جوید هرگز در یافتن آن شکست نمی‌خورد.۲زیرا او صرفا می‌خواهد که بیش از این خودش را فریب ندهد، فریبی که با انکار اراده خداوند برای خودش صورت می‌گیرد.۳آیا کسی که پاسخی را می‌طلبد که پیشاپیش از آن خودش است می‌تواند ناراضی بماند؟۴چه کسی می‌تواند بی‌پاسخ باشد که درخواست پاسخی را می‌کند که از آن خودش است برای دادن؟۵صلح خداوند از آن تو است.

د_۱۸۵_۱۲

W-185.12

۱زیرا صلح برای تو آفریده شد، توسط خالقش به تو داده شد، و به عنوان هدیه‌ی ابدی خود او استقرار یافت.۲چگونه می‌توانی شکست بخوری، وقتی که فقط چیزی را می‌خواهی که او برایت اراده می‌کند؟۳و چگونه خواسته تو می‌تواند فقط به خودت محدود شود؟۴هیچ هدیه خداوندی نمی‌تواند سهیم نشده باقی بماند.۵این خصلت است که هدایای خداوند را از همه رؤیاهایی که تا حال به نظر رسیده جای حقیقت را می‌گیرند، متمایز می‌کند.

د_۱۸۵_۱۳

W-185.13

۱هیچ‌کس نمی‌تواند بازنده باشد و همگان باید برنده باشند هر زمان که هر هدیه‌ی خداوندی توسط هر کسی درخواست و دریافت شده باشد.۲خداوند فقط برای وحدت بخشیدن عطا می‌کند.۳سلب کردن برای او بی‌معنا است.۴و زمانی که به همین اندازه برای تو بی‌معنا باشد، می‌توانی مطمئن باشی که یک اراده‌ی قدسی را با او سهیم هستی، و او با تو سهیم است.۵و هم چنین تو خواهی دانست که یک اراده‌ی قدسی را با همه برادران و خواهرانت سهیم هستی، که قصدشان قصد تو است.

د_۱۸۵_۱۴

W-185.14

۱امروز ما خواستار همین یک قصد هستیم، که خواسته‌های ما را با نیاز هر قلبی به وحدت می‌رساند، با فراخوان همه اذهان، با آن امید که فراتر از ناامیدی نهفته است، با آن عشق که حمله می‌خواهد پنهانش کند، با آن پیوند برادری که نفرت خواسته است آن را بشکند، اما همه اینها هنوز آنگونه باقی مانده‌اند که خداوند خلقشان کرد.۲با کمکی قدسی مانند این در کنارمان، آیا امروز می‌توانیم شکست بخوریم در حالی که تقاضا می‌کنیم صلح خداوند به ما داده شود؟
دوره‌ای در معجزات

استفاده از مطالب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.